روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

کالیبرازیسیون اشتباه

بی شک قبلا با اصطلاح  کالیبره کردن آشنایی داشته اید ومنظور از آن اندازه گیری و تطبیق نماد با اصل است . زمانی که باک بنزین خودرو را کالیبره می کنند درواقع در یک سطح صاف حساسگر درون مخزن باک خودرو را با نمایشگر میزان سوخت تطبیق می دهند . بعبارتی اگر خودرو شما کالیبره سوخت نشده باشد نمایشگر خودرو را پر از بنزین نشان می دهد ولی خودرو روشن نمی شود و بر عکس لذا اساس حرکت به هم می ریزد .

 

 

مثال فوق قابل تعمیم به خیلی مصادیق دیگر می باشد زمانی که اساس حرکت بر کالیبره اشتباه باشد نتیجه نیز چیز دیگری می شود که با هدف و اساس مغایرت دارد .مثلا اساس تجارت بر عرضه و تقاضا و فعالیت وتعاملات اقتصادیست حال زمانی که پولی باد آورده از طریق ارث و یا ... و یا از طریق شرکت های هرمی به دست فردی برسد این مال دیری نمیپاید که از بین می رود و نمی تواند اساس ثروت آن فرد قرار بگیرد و در نگاه خوش بینانه آن فردنمی تواند آن ثروت را افزایش دهد . در کشوری که اقتصادش به نفت متکیست و تولید و ارز آوری آن به فروش محصولیست که افراد آن کشور دخالت در تولید آن نداشته اند ، اقتصاد آن کشور بصورت اشتباه کالیبره شده است . بعبارتی معیار توسعه کشور فروش محصولیست که اگر آن فروش آن محصول دچار نقصان شود درواقع اقتصاد کشور دچار نقصان شده است .

در آمد سر دفتران اسناد رسمی ناشی از فروش خدماتیست که می تواند به کالیبرازیسیون اشتباه منجر شود . بعبارتی تنها ممر معاش آنها  حکمیست که ممکن است به هر دلیلی در فردا روز برقرار نباشد و یا بدلیل هجوم و پر رنگ شدن نهاد های موازی این درامد در آینده  دچار نقصان و یا ضعف گردد . آنچه مشخص است اینکه افراد نبایست صرفا  متکی به این شغل باشند.یک مدیر توانمند و موفق معمولا در موازات فعالیت کاری خود سعی در شناخت بازارهای جدید اقتصادی هم هست . کالیبره شدن صحیح اقتصادی در هر شغل باعث بوجود آمدن امنیت شغلی می شود بعبارتی عدم اتکاء صرف به تنها ممر درامدی از ملزومات  هر شغل می باشد .سردفتران شغلشان صرفا  وابسته به حضور شان نیست بلکه وابسته به حکمشان و اعتبار آن نیز می باشد . با توجه به اینکه دفاتر اسناد یک نهاد نیمه دولتی نیمه خصوصی هستند و نیز اداره کردن آن هزینه بر می باشد توجه و تامل در این مهم از اصول اولیه مدیریتیست که هر سردفتر باید به آن به دید باز نگاه کند . با توجه به اینکه کانون سردفتران بعنوان نمایندگان این صنف ( البته سردفتران تهران ) دارای ملاحظات قانونی و غیره در جهت  استفاده بهینه از ده درصد واریزی سردفتران هستند و نتوانستند و یا نمی توانند با آن در امد کلان موجود در حسابهای کانون باعث ایجاد درامدی مضاعف برای سردفتران گردند و یا باعث کاهش هزینه های انان و یا باعث تاثیر بر عملکرد نهادهای موازی در جهت تولید سند گردند تدبیر و تامل در این موضوع مهم بعنوان کالیبرازیسیون صحیح درامدی این صنف باید کوشید . سردفتران جوانی که به امید تامین معاش و با همه نوع استرس های کاری و اداری بدون هیچ گونه پشتوانه امنیتی پای در این عرصه گذاردند در اثر کالیبره اشتباه درآمدی ممکن است در اینده ای نه چندان دور ناامید وسرخورده گردند . امید آنکه این مهم  بعنوان آئینه پیش رو در روند شکل گیری آتیه سران دفاتر اسناد مورد تدبیر قرار گیرد.


پی نوشت1 : اصلاح کالیبره کردن را نباید با اندازه گیری اشتباه کرد .


پی نوشت2: با توجه باینکه سردفتر یک مدیر است و یک مدیر باید در جهت رشد و توسعه مجموعه تحت تصدی خود تلاش کند باید با نکات استراتژی مدیریتی آشنایی داشته باشد .


جلال فخار

سردفتر 246شیراز

نظرات 1 + ارسال نظر
رضایی دوشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:28 ب.ظ

سلام و ادب ، سال نو رو خدمت شما تبریک عرض میکنم ، احتراما میخواستم راهنمایی بفرمایید بنده مالک یک آپارتمان هستم و میخواهم حق سکونت و انتفاع از این ملک را تا زمان حیات مادرم به ایشان منتقل بکنم بدون آنکه عین مال و سند مالکیت بخواهد به ایشان منتقل شود ، این امر از چه طریقی میسر است ؟ آیا در صورت فوت بنده سایر وراث میتوانند مانع زندگی ایشان در آپارتمانی که حق سکونت آنرا به مادرمان داده ام بشوند و یا ملک را بفروشند ؟ با سپاس از شما

سلام و عرض ادب
حق سکنی عمری ازطریق تنظیم سند صلح نامه می توان برای غیر ایجاد کرد .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.