روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

حداقل دستمزد سال ۱۳۹۶ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

پیرو مصوبه حداقل دستمزد سال ۱۳۹۶ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلاصه اطلاعات مزد سال ۱۳۹۶ رامنتشر کرد.


– برای دریافت این اطلاعات اینجا کلیک کنید.

– برای دریافت متن بخشنامه وزارت کاربه انضمام جداول ضمیمه اینجا کلیک کنید.


متن مصوبه شورای عالی کار به شرح زیر است:

۱-  حداقل دستمزد سال ۱۳۹۶ روزانه ۳۰۹۹۷۷ ریال تعیین می شود.

۲-   سایر سطوح مزدی از ابتدای سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۲ درصد آخرین مزد (ثابت یا مبنا موضوع ماده ۳۶ قانون کار) سال ۱۳۹۵ به اضافه روزانه ۶۷۶۸ ریال افزایش می یابد.
تبصره – با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارکرگرن مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه ۳۰۹۹۷۷ ریال کمتر شود.

۳- نرخ پایه سنوات در سال ۹۶ در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه کرده باشند یا خیر، روزانه ۱۷.۰۰۰ ریال  تعیین می شود.
تبصره (۱)- نرخ پایه(سنوات) کارگران مشمول طرح‌های طبقه بندی مشاغل برای گروه یک مبلغ مذکور و سقف آن در گروه ۲۰ میلغ ۲۲۶۰۰ ریال همانند سال گذشته خواهد بود و برای سایر گروه ها بر اساس جدول اعلامی اداره کل روابط کار و جبران خدمت اقدام خواهد شد.
تبصره (۲)- به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال ۱۳۹۵ میزان مقرر در این بند (یا تبصره ۱ آن حسب مورد) تعلق می گیرد.

۴- مبلغ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار ماهیانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال از سوی کارفرمایان پرداخت می شود.

اعلام ارزش گمرکی انواع خودرها (اعم از تولید و مونتاژ داخل یا وارداتی) جهت اجرا در 1396و 2017

اعلام ارزش گمرکی انواع خودرها (اعم از تولید و مونتاژ داخل یا وارداتی) جهت اجرا در 1396و 2017


در اجرای مقررات ماده 123 اصلاحی قانون ثبت (موضوع ماده 10 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 15/8/1384) ارزش انواع خودروهای تولید و مونتاژ داخل و وارداتی جهت محاسبه حق الثبت و مالیات نقل و انتقال برای اجراء در سال 1396 و 2017 توسط سازمان امور مالیاتی اعلام گردید که از طریق لینک ذیل قابل دسترسی می باشد.

لینک دریافت فال PDF

مقایسه نحوه تدریس حقوق در ایران و انگلستان

 

اختصاصی: یک دوره تحصیل کارشناسی حقوق در ایران(دانشگاه علوم قضایی) و دو دوره ارشد و دکتری تحصیل حقوق در انگلیس تجربه مناسبی است و به من اجازه می دهد تا به چند مزیت سیستم آموزش حقوق در انگلیس در مقایسه با ایران اشاره و تاکید کنم که این مزایا برای ما قابل دسترس، بلکه گاهی جزئی از فرهنگ دینی و تاریخی ماست که مغفول مانده است :

 

۱- آموزش در ایران «استاد-کلاس» محور، و در انگلستان «دانشجو- پژوهش» محور است

در ایران دانشجو باید سر کلاس حاضر شود و استاد تدریس کند؛ این روند تا پایان مقطع دکتری ادامه دارد. این سیستم مشابه سیستم آموزش آمریکا است. ایراد بزرگ این سیستم این است که در نهایت (یعنی پس از اتمام دوره دکتری) از دانشجو محقق نمی سازد بلکه وی را یک «تئوری دان» خوب بار می آورد. این سیستم آموزشی این فرصت را به دانشجو نمی دهد تا به حوزه علمی خود به عنوان یک محقق نگاه کند و این عیب از سیستم آموزشی است نه دانشجو. در انگلستان آموزش غالبا «دانشجو-پژوهش محور» است و در مقطع دکتری این ویژگی پررنگ تر می شود. دانشجو است که باید دانش بجوید! استاد و کلاس نقش فرعی دارند. به همین دلیل گاهی کسانی که در دانشگاه های داخل به کلاس نشینی و جزوه نویسی خو کرده اند وقتی برای تکمیل تحصیلات به انگلستان می آیند چندان راضی نیستند. گویا فکر می کنند که در دانشگاه بی صاحب هستند! حتی جالب است بدانید که گاهی (در مقطع دکتری)، اگر تا آخر ترم سراغ استاد نروید کسی از شما نمی پرسد چه می کنید؟. البته خواهم گفت چرا. این تفاوت دو نظام آموزشی، در همه رشته ها صادق است و برای خود انگلیسی ها یک امر پذیرفته شده است. اساسا نظام آموزشی در هر کشور برای تربیت خودی ها تاسیس و اداره می شود. وقتی، به عنوان مثال، من ایرانی وارد این سیستم آموزش می شوم، ممکن است با سلیقه من تطبیق نداشته باشد مگر آنکه به اختیار، ورود به چنین سیستمی را بپذیرم.



  

ادامه مطلب ...

قانونمندسازی پیش‌فروش در بازار مسکن

 

قانونمندسازی پیش‌فروش در بازار مسکن


قانون پیش‌فروش مسکن با گذشت 2سال‌ونیم از زمان تصویب و ابلاغ آن، در حالی که قرار بود حداکثر ظرف مدت سه‌ماه با تنظیم آیین‌نامه اجرایی، چتر امنیتی بر منافع پیش‌خریداران برقرار کند، اخیرا با پیگیری وزارت راه‌وشهرسازی و کمیسیون لوایح دولت، به مرحله نهایی تصویب آیین‌نامه رسیده است. طبق مفاد 3و24 قانون پیش‌فروش ساختمان، تنظیم قرارداد پیش‌فروش در بنگاه‌های‌املاک ممنوع است و معاملات پیش‌خرید و پیش‌‌فروش فقط در دفاتر اسنادرسمی اعتبار پیدا می‌کند.

ادامه مطلب ...

پیش بینی فعالیت دفاتر اسناد رسمی در قالب موسسات حقوقی

 پیش بینی فعالیت دفاتر اسناد رسمی در قالب موسسات حقوقی

آیا پیش بینی فعالیت دفاتر اسناد رسمی در قالب موسسه حقوقی در ایران با واقعیت های امروزی صنفی و جامعه ما مطابقت دارد :

به موجب ماده 10 طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران ناظر بر ماده 8 قانون یاد شده سردفتران اسنادر سمی می توانند فعالیت خود را در قالب موسساتی که از شخصیت حقوقی برخوردار هستند انجام دهند

به نظر می رسد این ماده قانونی که با الهام از قوانین کشورهای فرانسه و آلمان که اکثریت دفاتر اسناد رسمی آنها به صورت شرکتی معین در قالب شرکت های مدنی حرفه ای و یا شرکت فعالیت آزاد و غیره فعالیت می کنند اقتباس شده است و با واقعیت های جامعه کشور ما همخوانی ندارد

در کشورهای یاد شده دلایل توجیهی فعالیت دفاتر اسناد رسمی در قالب موسسه حقوقی موارد زیرمی باشد :

1)  کارهای دفترخانه تخصصی میشود و هر یک از سردفتران اسناد خاصی را تنظیم می کند

 2) دقت در تنظیم اسناد را بالا می برد و اشتباهات را پایین می آورد

  3) مسولیت تنظیم اسناد بین سردفتران تقسیم میشود یعنی مسولیت مشترک .

ادامه مطلب ...

نکات مهم و پر کاربرد در تهیه و ارسال استعلام الکترونیکی

 نکات مهم و پر کاربرد در تهیه و ارسال استعلام الکترونیکی


1- در مورد استعلامی که جواب ندارد ویا پیغام دارد نمی توان استعلام پیرو فرستاد.
2- در هنگام اخذ استعلام نسبت به کل مالکیت معامل بایستی استعلام تهیه شود
3- در خصوص افراد فوت شده که در شناسنامه فاقد روز و ماه تولد می باشند نیاز به درج روز و ماه تولد نمی باشد و چنانچه کد ملی و سال تولد وارد شود و گزینه" دریافت سایر اطلاعات" زده شود ، سیستم خود اطلاعات فرد را نمایش می دهد
4 - در مورد انتقال اجرایی حتما می بایستی در هنگام تهیه استعلام تیک گزینه " انتقال اجرایی" فعال شود که بعدا در تهیه خلاصه معامله اجرایی مشکلی ایجاد نشود. ادامه مطلب ...