روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

تخلفات مراکز تعویض پلاک و محکومیتش ؟؟؟؟؟؟؟

جلسه بررسی موضوع نقل وانتقال و مالکیت وسائط نقلیه در مورخه 8/3/91ساعت 8صبح در محل دفتر دادستان عمومی وانقلاب کرمان وبه ریاست ایشان برگزار گردیددر این جلسه پس از عرض خیر مقدم توسط آقای موحد دادستان عمومی وانقلاب کرمان و بیان  دستور جلسه دیگر حاضرین در جلسه نیزبه  بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوع جلسه پرداخته و به تفصیل ابعاد گوناگون ومشکلات فراروی نحوه نقل و انتقال خودروها خصوصا با توجه به درج عنوان سند مالکیت در شناسنامه های خودروی صادره از پلیس راهور بر شمرده ودر خصوص مشکلات ومعایب بالفعل وبالقوه این موضوع به تبادل نظر پرداخته ودر پایان پس از جمع بندی موضوع به شرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید.

                                                                   مصوبات

1-با توجه به اینکه براساس بخشنامه شماره62167-20-1208پ4/13مورخ 18/10/90ناجا ورویه جاری تعویض پلاک و ثبت نقل وانتقال وسایل نقلیه موتوری وغیرموتوری وحذف انتقال رسمی مالکیت وسایل مذکور در دفترخانه اسناد رسمی از فرایندتعویض پلاک وصدور کارت خودرو و تغییر عنوان شناسنامه خودروبه سند مالکیت خودرو بر خلاف قوانین موضوعه از جمله ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مشکلات عدیده ای به دنبال خواهدداشت از جمله عدم استیفای مالیات نقل وانتقال خودروتفییع مبالغ کلائی از حقوق دولت در سطح کشور وحقوق شهرداریها وتزلزل در مالکیت اشخاص نسبت به وسائط نقلیه و تعارض در اسناد مالکیت خودرو واغوای مردم از حیث که مالک رسمی اتومبیل خریداری می باشندحال اینکه مدارک مالکیتی که در روند تعویض پلاک تنظیم می گردد عادی وفاقد ارزش سند رسمی می باشد .همین امر موجب اشکالات بعدی در رسیدگی و اجرای احکام قضایی برای عمل به تعهدات اشخاص بوجود خواهد آورد .لذا موکدا و در اسرع وقت بطریق مقتضی روبه فعلی بایستی اصلاح وافراد باید قبل از تعویض پلاک مبادرت به انتقال رسمی مالکیت اتومبیل در دفاتر اسناد رسمی وادای حقوق دولتی وشهرداریها بنمایند ومتعاقب آن تعویض پلاک صورت گرفته و برای آخرین مالک رسمی کارت صادر شود .

2- مقرر شود از طریق رسانه های جمعی موضوع اطلاع رسانی صورت گیرد.

3-نظر به اینکه حسب ابطال دستورالعمل فوق الذکر در دیوان عدالت اداری مطرح رسیدگی است تصویری از صورتجلسه جهت استحضارریاست محترم دیوان ارسال تا در صورت صلاحدید دستور تسریح در رسیدگی و اتخاذ تصمیم را صادر فرمایند.رئیس محترم پلیس راهور استان بطریق مقتضی مکتوب یا طرح در جلسات ایرادات واشکالات مطروحه را جهت انجام اصلاحات قانونی به اطلاع فرمانده محترم پلیس راهور کشور برساند.

مطالب بالا عینا از وبلاگ جامعه سردفتران استان کرمان برداشت شده است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی است

 

احمد تویسرکانی طی سخنانی در یک برنامه تلویزیونی درباره اختلاف پلیس و سازمان ثبت اسناد درباره ثبت اسناد خودروها در دفترخانه‌ها به رغم آنکه پلیس با هزینه بسیار پایین‌تر آمادگی دارد تا این نقل و انتقال را انجام دهد، گفت: باید به بحث مالکیت های مردم به صورت حقوقی نگاه کنیم. استدلال های عوام پسند، خسارات جبران ناپذیری در آینده فراهم می کند و معنای نقل و انتقال خودرو آن است که اگر اختلافی پیش آمد، نیاز به محکمه نیست.

 

وی جلوگیری از جعل هویت را یکی دیگر از دلایل مخالفت این سازمان در ثبت نقل و انتقالات خودرو در خارج از دفترخانه ها دانست و تاکید کرد: باید ملتزم به اجرای قانون باشیم و هر نقل و انتقالی به صورت قانونی باشد.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اگر مردم از آثار و منافع ثبت رسمی اسناد در دفترخانه مطلع شوند، دیگر در خصوص ثبت اسناد در جایی به جز دفترخانه های ثبت اسناد و املاک رغبت نشان نخواهند داد افزود: ما معتقدیم که باید ملتزم به قانون باشیم، به نظر ما قانون کاملا روشن است و نقل و انتقال باید به صورت رسمی صورت بگیرد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در رابطه با بحث ثبت رسمی و تخلف از اجرای تعهدات ثبت رسمی به موجب قوانین باید به مردم متذکر شویم.

 

تویسرکانی در ادامه، به علت نقل و انتقال آشکارای زمین های بدون سند یا سند دار کردن زمین های تصرف شده، همچنین زمین خواری و کوه خواری اراضی ملی اشاره کرد.

 

وی با تاکید بر این که ساخت و سازهای غیر مجاز فاقد اسناد رسمی آسیب های جدی به کشور وارد می کنند، گفت: صدور سند مالکیت تفکیکی نیاز به صدور مجوز از سوی شهرداری است.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زمین خواری و کوه خواری در اراضی کشور را ناشی از تعدد و موازی کاری دستگاه های متولی در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی دانست و گفت: این دستگاه ها باید برای دریافت اسناد مالکیت اقدام کنند.

اکبر عبدی در نقش محضردار



 

اکبر عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره علت حضورش در شهر اصفهان گفت: درحال حاضر مشغول بازی در یک فیلم سینمایی به کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز هستم.

وی در ادامه افزود: لوکیشن این فیلم سینمایی در شهر اصفهان است که تا چندی دیگر به پایان خواهد رسید. اسم این فیلم سینمایی «یک قدم بیا جلو» است.

او همچنین درباره نقشی که در این فیلم سینمایی آن را ایفا می‌کند اظهار داشت: در این فیلم نقش محضردار را به عهده دارم که با پروازی به سمت دبی در حال رفتن است که با سقوط هواپیما به خلیج فارس مواجه می‌شود.

عبدی در ادامه افزود: در حقیقت فیلم از جایی شروع می‌شود که این کاراکتر در کما است. او در این عالم متوجه می‌شود که اگر بخواهد با اعمالی که تاکنون انجام داده به آن دنیا سفر کند شرایط سختی را متحمل خواهد شد. در نتیجه بعد از به هوش آمدن تلاش می‌کند بسیاری از رفتارهای اشتباه خود را اصلاح کند.

از بازیگران این فیلم سینمایی به کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز می‌توان به «اکبر عبدی»، «مهران رجبی»، «محمد شیری» و «شقایق فراهانی» اشاره داشت.