روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

6 دی ماه روز سر دفتر

سردفتر ، کلمه ایست  مقدس که ازناحیه خداوند متعال بر دهان پیامبر گرامی اسلام جاری گشته و در قرآن سراسر نورش  بعنوان کاتب بالعدل ثبت ومستند گردیده است . کلمه ای  که  شخص سردفترسختی های آن  را تحمل می کند و جامعه و مردم آن منطقه این سختی  را درک نمی کنند . او را نمی بینند و جایی که منافعشان  بطلبد نمی خواهند وی را ببینند . وسردفتراز جمله  افرادیست  که به پشتوانه قانون و مراجع مافوق پشت گرم ودلخوش  است و از تنها مرجعی که حمایت نمی شود همان مراجع حمایتی هستند .

روز سردفتر یا بقول برخی دوستان روز دفاتر اسناد رسمی روزیست که با استعانت از قران کریم  بعنوان دویست و هشتاد ودومین روز سال رو بنام کاتب بالعدل نامگذاری کردند و کاتب همان سردفتر است و سردفتر همان هست که مسئولیت تامه کلیه امورات دفترخانه رو بعهده دارد . روزی و زمانیست که باید سردفتر چونان تاج بر سر گذاشته شود وارج نهاده شود که اموال واحوال مردمان را امنیت می دهد .روزی که باید دیگران بیش از شخص سردفتر برآن ببالند و آن را گرامی بدارند وامروز ششم دی ماه  روز من ، روز سر دفتر می باشد. روزی که  خداوند متعال بنا بر جایگاه  واعتبارش از آن نام برده است .ولی متاسفانه  دانشمندان و بزرگان اهل دین و اهل فقه در مباحث و دروس فقهی خود چندان به آن ارج نمی نهند و مسئولان حکومتی از سر مهر ودوستی به آن نمی نگرند .

سردفتران درشرایط فعلی دغدغه اجرای قانون دارند و حقوقی که از آنها در طول تاریخ تاسیس این شغل از بین رفته است . وآنها انتظار شنیدن و دیده شدن دارند .دیده شدن  همان هایی که تامین حجم وسیعی از جامعه کاری کشور را تقبل کرده اند و می کنند .سردفترانی که  بدلیل ضعف و کهنه بودن و پوسیده بودن برخی از قوانین و مقررات آن  باعث ایجاد استرس در محیط کاری می شود و قوانینی که بستر ایجاد نهاد های موازی را مهیا کرده است واین امر فقط یک سردفتر درک می کند .

از اینرو روز 6 دی ماه هر سال را بنام روز سر دفتر نامگذاری کردند که ضمن تقدیر و ارج نهادن به خانواده بزرگ سردفتران ، جامعه را متوجه این امر نمایند که آنچه باعث رشد و توسعه قضائی کشور و همچنین تامین امنیت مال  و احوال مردم جامعه میگردد همانا اعتبار دادن به اسناد رسمیست که توسط شخصی که خداوند متعال در بلند ترین سوره خود از وی بنام کاتب بالعدل نام می برد .ولذا سردفتران در کنار قضات و وکلای دادگستری بعنوان ارکان  قدرتمند قوه قضائیه در جهت حسن اجرای قوانین وتامین امنیت جامعه خدمت می نمایند .جامعه سردفتری ضمن تامین نیروی کار جامعه و کمک در حل بحران بیکاری با وزارت کار  و همکاری با سازمان تامین اجتماعی کشوری از طریق پرداخت حق بیمه کارکنان در حدود 24 هزار نفر در سراسر کشور  و نیزباعث تامین اعتبارات مالی دولت و شهرداری ها از طریق وصول مالیات ها و حق الثبت ها و عوارض های نوسازی  می گردد و این امربا در نظر گرفتن 12میلیون سند درسال  بخش قابل توجهی از اعتبارات مالی دولت را بوسیله تنظیم اسناد رسمی  شامل می گردد وبرخلاف سایر ارگانها که مصرف  کننده وجوهات دولتی هستند این نهاد مولد و تامین کننده  بخشی از وجوهات خزانه کشور می باشد وخود نیز مالیات و عوارض  می پردازد ولی دیده نمی شود .

با این همه این روز عزیز را به ریاست محترم و هیات مدیره کانون سردفتران ودفتریاران کشور ونیز اعضای هیات مدیره کانون سردفتران ودفتریاران فارس و نیز   کلیه همکاران سردفتر ودفتر یار در سراسر کشور  تبریک عرض می کنم .

امید به روزی که  اعضای این جامعه بزرگ دست در دست هم نهند به مهر تا نهاد  خویش را کنند آباد .


ومن اله توفیق

جلال فخار

سردفتر 246شیراز

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.