روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

با نظر موافق نمایندگان ثبت اسناد و املاک در دفاتر فیزیکی منتفی و دفاتر الکترونیک جایگزین این دفاتر شد.



خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس سازمان ثبت اسناد را مکلف کردند که دفاتر ثبت اسناد و املاک را به صورت الکترونیک ایجاد کنند و با ایجاد این دفاتر، ثبت در دفاتر فیزیکی منتفی و دفاتر الکترونیک جایگزین آنها می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان ضمن بررسی جزئیات طرح جامع حدنگار (کاداستر) ماده 7 این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه مجلس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شد دفاتر موضوع قانون سند اسناد، املاک و قانون دفاتر رسمی و مقررات مرتبط با آنها را به صورت الکترونیک و به نحوی که صحت، تمامیت، اعتبار و انکارپذیری آن تامین شده باشد در زیر مجموعه مرکز داده‌ها، نظام جامع و سامانه‌های مرتبط، ساماندهی و ایجاد کند.

وکلای ملت همچنین این سازمان را مکلف کردند که امکان اتصال دفاتر اسناد رسمی به سامانه‌های مرتبط مذکور و بهره‌برداری از آنها را به نحوی که امکان ثبت برخط (آنلاین) اسناد و معاملات و پاسخ آنی و الکترونیک به استعلامات ثبتی انجام شود، فراهم کند.

با ایجاد دفاتر الکترونیک مذکور، ثبت در دفاتر فیزیکی منتفی و دفاتر الکترونیک جایگزین دفاتر موجود می‌باشد.

بر اساس مصوبه مجلس در تبصره یک این ماده، سازمان ثبت املاک مکلف شد در راستای الکترونیکی کردن دفتر ثبت اسناد رسمی به نحوی برنامه‌ریزی کند که دفاتر اسناد رسمی نسخه الکترونیک پشتیبان و غیر قابل تغییر تمامی اسنادی را که به وسیله سردفتر از طریق سامانه الکترونیک سازمان تنظیم می‌شود، بایگانی کند. همچنین دفاتر اسناد رسمی مکلفند از کلیه اسنادی که در سامانه الکترونیک سازمان تنظیم می‌شود نسخه چاپی با امضای شخص یا اشخاص ذیربط به عنوان پشتیبان تهیه و بایگانی کنند.

بهارستان‌نشینان در تبصره دیگر این ماده ادارات ثبت اسناد و املاک را مکلف کردند نسخه چاپ شده اسناد حدنگار صادر شده را به عنوان پشتیبان نگهداری کنند.

مجلسی‌ها با 140 رای موافق، یک رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن علنی، ماده 7 و تبصره‌های آن را به تصویب رساندند.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی سجادی فر شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:40 ق.ظ http://49ourmieh.blogsky.com/

سلام همکار فرهیخته و بزرگوار جناب فخار
با توجه به قطعی سه روزه دستگاه پوز نامیمون ملی که عدم کفایت و نالایقی مسولین شرکت سامان را بیش از پیش بر همگان آشکار کرد و با توجه به اینکه در پی بروز این فاجعه حقیقتا کارد به استخوان رسیده و این امر خارج از تحمل خانواده بزرگ دفتر اسناد رسمی است امیدواریم هر چه سریعتر در این حوزه اقدامات موثری صورت گیرد و کار به کاردان سپرده شده و به این غائله خاتمه داده شود.ضمنا در صورتی که جنابتان نیز با قلم شیوای خود به این مساله بپردازید تا مورد استفاده همکاران واقع گردد بسیار سپاسگزار خواهیم بود چرا که در حال حاضر دستگاه پوز ملی و پرداخت الکترونیکی به بزرگترین دغدغه دفاتر اسناد رسمی تبدیل شده است.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.