روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

بازهم مسوولیتی جدید برای دفاتر اسناد رسمی   

 نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 26 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم،  بند 50 این لایحه را تصویب کردند که متن این بند به شرح زیر است:

 به موجب بند 50 این لایحه متون زیر به عنوان تبصره‌های(3) و (4) به ماده(187) قانون الحاق می‌شود:

 تبصره 3 - دفاتر اسناد رسمی در هر مورد که نسبت به تنظیم اسناد وکالتی (بلاعزل) نسبت به اموال منقول و غیر منقول و حقوق مالی اقدام می‌نمایند، موظفند یک نسخه از اسناد تنظیمی را حداکثر ظرف یک ماه به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند. مستنکف از حکم این تبصره، علاوه بر جریمه و مجازات مقرر در این قانون، مسؤول جبران زیان و خسارت وارده به دولت است.

 تبصره 4- سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است ظرف مهلت یکسال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون با اتصال به سامانه ثبت الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک نسبت به اعلام میزان بدهی ملک مورد انتقال و امکان اخذ و واریز آن به حساب مالیاتی به‌صورت آنی از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کند. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است امکان دسترسی بر خط به سامانه ثبت الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را برای سازمان امور مالیاتی کشور جهت اجرای مفاد این ماده فراهم کند.

 پس از اجرای مفاد این ماده ثبت نقل و انتقالات اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول که به‌موجب این قانون برای آنها مالیات وضع شده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی قطعی مورد انتقال، ممنوع است. متخلف، در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارد.

 در صورتی که پس از اتصال سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه ثبت الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان امور مالیاتی کشور بدهی مالیاتی ملک مورد معامله را از طریق سامانه مذکور اعلام نکند منتقل‌الیه و سردفتر اسناد رسمی در قبال بدهی مالیاتی ملک مورد معامله مسؤولیتی نخواهند داشت.

 آیین‌نامه اجرایی این ماده با همکاری سازمان‌های مذکور تهیه می‌شود و ظرف شش ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون به‌تصویب رییس قوه قضاییه می‌رسد.

 پ.ن : احساس می شد که با شروع فعالیت سامانه موسوم به ثبت آنی و تغییرات بوجود آمده حداقل از شر آمارها و نامه نگاریهای متعدد به ارگانهای مختلف خلاص می شویم اما نه تنها آمارها حذف نشد بلکه ظاهراً  بیشتر هم می شود . حالا باید آمار وکالتهای بلاعزل را نیز به دارائی بفرستیم . واقعاً سالی که نکوست از بهارش پیداست .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.