روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

راهنمای صدور گواهی امضای الکترونیک

مراحل انجام گواهی امضای الکترونیک به زبان ساده

قبل از هرچیز مجوز صدور گواهی امضای خود را در سیستم نصب فرمائید

چنانچه از اسمارت کارت استفاده میکنید لازم است برنامه نصب آن را داشته و بر روی سیستی که قرار است با آن گواهی دیجیتال صادر فرمائید نصب نموده و از صحیح نصب شدن ان اطمینان حاصل کنید و اگر از توکن (معمولا 2000 بنفش رنگ)  استفاده میکنید گرچه نصب آن راحت تر است ولی بهرحال باید در سیستم شما نصب گردد



  اقدامات مقدماتی :

1-در حال حاضر مشتریان دفتر مشاورین املاک هستند لذا باید فرم را طبق نمونه تکمیل نمایند لذا ابتدا بهتر است فرم مربوطه را که دردو صفحه میباشد  از سایت ایران املاک http://www.irranamlaak.ir/  و یا سایت بازرگانی قسمت مستندات به آدرس http://www.mocca.ir/mfportal/app_client/userfiles/file/Documents/F1_V17_E1.pdf پرینت گرفته و از روی آن کپی تهیه ودر اختیار متقاضی قراردهید تا صفحه اول آن را تکمیل نماید

 قسمت اول شامل نام ونام خانوادگی به فارسی و شماره ملی و تاریخ تولد به روز و ماه و سال و جنسیت متقاضی درج میشود

قسمت دوم شامل استان - شهر - آدرس منزل و کد پستی و تلفن ثابت و همراه قید میشود

قسمت سوم نام و نام خانوادگی به لاتین ( توجه شود اشتباه  تکمیل نشود)

قسمت چهارم در گزینه اتحادیه املاک تیک بخورد و در کادر مشاور املاک امضا و کادر مجاور آن را انگشت بگذارد

قسمت پنجم نام بنگاه املاک نوشته شود و قسمت انتهائی آن آدرس بنگاه املاک و شماره تلفن و نمابر در صورت داشتن تکمیل گردد

صفحه دوم نیازی به تکمیل کردن ندارد و فقط امضای مشاور املاک در کادر اول و قسمت انتهائی که مربوط به رسید توکن است اخذ گردد

توجه : نظر به اینکه منحصرا در این مرحله امضای مشاور املاک صادر میشود لذا از تحویل مدارک مباشر بنگاه خودداری شود

 2-بعد از تکمیل فرمهای یاد شده مدارک مورد نیاز -  فتوکپی پروانه کسب ( صاحب بنگاه ) و کارت ملی (پشت و رو)  و شناسنامه صفحه اول و درصورت داشتن توضیحات کپی صفحه آخرهم لازم است  اخذ شود، مدارک هویتی را میتوان روی یک برگ کاغذ a4  و پروانه را روی یک برگ دیگر کپی نمود

 

3-اسکن مدارک: دوبرگ فرم  موضوع بند 1 و دوصفحه مدارک هویتی موضوع بند 2 را اسکن نمائید و سایز آن را بنحوی تغییر دهید تا وقتی مدارک اسکن شده را زیپ مینمائید حجم آن بیش از 500 کیلوبایت نگردد

 

تذکر1: توصیه میشود برای منظم شدن بایگانی و تسهیل در دسترسی اطلاعات برای هر مراجعه کننده فولدری با نام خانوادگی توام با شماره شناسنامه وی بسازید و فایلهای اسکن شده و زیپ zip) ) آن را در آن  فولدر بریزید

تذکر2:اگر متقاضی متعدد هستند ابتدا برای همه آنها عملیات مقدماتی و ساخت فولدر آنها را انجام دهید تا زمانی که شروع به صدور گواهی میفرمائید بترتیب و بدون اتلاف وقت عملیات صدور انجام شود

 

صدور گواهی الکترونیک

 1-پس از اتصال توکن یا اسمارت کارت خودتان به سیستم و اطمینان از اتصال آن باید ابتدا با دادن آدرس  http://mocca.ir/totalca به سایت بازرگانی وارد میشوید در قسمت ورود کاربران نام کاربری و رمز عبور را که برایتان در نظر گرفته اند (رمز توکن در این قسمت کاربرد ندارد)  را وارد نموده و  کلید ورود را کلیک کنید بلافاصله مشخصات مجوز شما در یک صفحه با عنوان  select certificate نمایش داده میشود با انتخاب ردیف دوم که نام شما و عبارت client را دارد ok  نمائید صفحه بعدی را نیز که security  alert   است yes بزنید در صورتیکه در سایت مشکلی نباشد صفحه ای ظاهر میشود که از شما pin  یعنی همان رمز مجوزتان را میخواهد

کسانی که از اسمارت کارت استفاده مینمایند رمز اولیه آنها (بشرط آنکه تغییر نداده باشند)  اعداد 12345678 است واگر از توکن 2000 بنفش رنگ استفاده مینمایند رمز همان 1234 میباشد آن را در این قسمت وارد و ok  نموده وارد سایت میشوید در سمت راست نام شما و پیام خوش آمد و ذیل آن خروج را میبینید در قسمت پائین تر آن (منوی اصلی) شما دارای سه گزینه (مدیریت-خانه-دریافت گواهی دیجیتال ) خواهید بود

 

2-پس از ورود به صفحه کاربری باید گزینه دریافت گواهی دیجیتال را انتخاب و کلیک نمائید در این حالت در وسط صفحه یک کشو دارای 9 گزینه  وذیل آن یک صفحه دیده میشود که دو نوع محصول را نمایش داده است 

در این مرحله دو قسمت وجود دارد که باید تکمیل گردد اول انتخاب نوع متقاضی (که در کشو مربوطه بین 9 گزینه موجود گزینه 7  افراد مستقل - فعالیت با دولت)  را انتخاب و نوع محصول(شخص حقیقی ) را کلیک و در این حالت ذیل صفحه - کلید مرحله بعد فعال میگردد اگر وکیل مشاور املاک یا اشخاص متقاضی برای گواهی مراجعه کرده باشند پس از اخذ وکالت نامه و کارت ملی وکیل و اطمینان از اختیارات در وکالت نامه  قسمت وکیل یا نماینده را تیک بزنید و آنگاه مرحله بعد رابزنید تا صفحه ورود اطلاعات باز شود (ظاهرا در این مرحله مشاورین املاک شخصا"مراجعه مینمایند)

3-اطلاعات به دقت و از روی مدارک و فرم که توسط متقاضی تکمیل شده در این صفحه وارد گردد و دقت شود نام و نام خانوادگی لاتین درست عین فرم تنظیمی نوشته شود (چنانچه متوجه اشتباهی در آن شدید قبل از هرگونه اقدامی فرم را مجددا تکمیل و اسکن و اطلاعات زیپ شده را تغییر دهید)

پس از ورود شماره ملی میتوانید قسمت جستجوی شماره ملی را کلیک نمائید تا اگر سابقه در سیستم وجو دارد اطلاعات توسط سیستم نمایش داده  شود و شما اصلاحات و تغییرات آن را اعمال فرمائید در غیر اینصورت بصورت دستی وارد کنید

پس از تکمیل اطلاعات ، مشخص نمائید که بجز کارت ملی که اجباری است کدامیک از مدارک هویتی دیگر (شناسنامه -گواهینامه -گذرنامه) را اخذ کرده اید و علاوه بر کارت ملی ، مدرک مورد نظر را تیک بزنید و با باز شدن صفحه مربوطه شماره آن را قید نموده مرحله بعد را کلیک کنید

 4-قسمت بعدی تعیین نوع توکنی است که از طرف متقاضی به شما داده شده و باید در این مرحله توکن وی را به سیستم وصل نمائید .... در این مرحله  معمولا" توکن سفید رنگ 3003 با نام epass3003 csp 71,0  میباشد که در ردیف اول یا دوم فیلد کشوئی نمایش داده شده وجود دارد ، آن را انتخاب نمائید و در قسمت پائین تر با تعیین مسیر در کامپیوترتان فایل زیپ شده(فشرده) را انتخاب نمائید باید توجه داشت که حجم این فایل بیش از 500 کیلوبایت نباشد

 تذکر: ظاهرا مدتی است سردفتر از اسکن کردن و ارسال فایل زیپ شده معاف گردیده ولی چون حتما باید در این قسمت فایلی ضمیمه گردد لذا همکاران محترم یک فایل word کم حجم که مثلا" حاوی مشخصات دفتر و سردفتر باشد را روی صفحه دسکت÷ خود داشته باشند تا آن را ضمیمه نمایند

در این حالت که توکن متقاضی به سیستم وصل و تمام اطلاعات مورد نیاز تکمیل شده مرحله بعد را انتخاب مینمائیم و با آمدن صفحه اطلاعات ، یکبار دیگر آن را چک و کنترل مینمائیم در صورت عدم نیاز به اصلاحات آن را تائید مینمائیم

 

بعد ازتائید مراتب از طرف شما اندکی طول میکشد سپس صفحه ای باز میشود با yes  و صفحه بعدی که  با عنوان user pin  از شما رمز توکن متقاضی را میخواهد  که معمولا" 1234 است مگر اینکه متقاضی آن را تغییر داده باشد لطفا رمز را وارد نمائید بعد login  را کلیک و صفحه بعدی را که  عنوان security  alert دارد با yes جواب دهید و همینطور صفحه بعدی را ... در این حالت پیغامی ظاهر میشود که گواهی با موفقیت روی مدیا نصب گردید  آن را ok  کنید تا به صفحه اول برگرد وبرای گواهی بعدی  آماده شوید.

 توصیه میشود توکن متقاضی را  در همان حالتی که به سیستم وصل است و یا اگر خارج کرده اید مجددا"به سیستم وصل نموده و با دبل کلیک روی ایکن آن باز نموده و در قسمت login  و دادن رمز 1234 به آن وارد و مشخصات فرد گواهی  امضا شده  را چک نمائید و نام و نام خانوادگی لاتین فرد گواهی امضا شده (cn) وتاریخ و ساعت و سریال آن را در صفحه دوم فرم قید نمائید و برای داشتن اطلاعات وی در سیستم بهتر است در همینجا از گزینه export  استفاده و با دادن مسیر در کامپیوتر خود (ترجیحا"در همان فولدری که بنامش ایجاد کرده اید)  و با نام خودش ضبط نمائید تا اطلاعات شما کامل و در آینده قابل استفاده و اثبات باشد (داشته باشید فولدر مربوطه به زبان فارسی نباشد)

 موفق باشید و اگر در این نوشتار خیلی علمی صحبت نشده و یا رسا و قابل فهم نیست آن رابحساب تجربه کم و قلت معلومات و سلیقه حقیر بگذارید شاید زمانی دیگر بتوان بهتر از این نوشت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.