روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

روزنوشته های دفتر اسناد رسمی 246شیراز

شیراز :میدان دفاع مقدس ابتدای سبیویه نبش اولین کوچه سمت راست روبروی خیابان شیشه گری تلفن07137364232

رئیس کانون سردفتران : کد رهگیری خودرو، نافی ثبت معاملات نیست


رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: کد رهگیری خودرو، نافی ثبت معاملات در دفاتر اسنادرسمی نیست

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره طرح اتحادیه صنف کشوری نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو مبنی بر اعطای کد رهگیری در معاملات این حوزه به منظور جلوگیری از تنظیم اسناد عادی گفت: کد رهگیری خودرو، نافی ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتراارن به نقل از روزنامه ایران، محمدرضا دشتی اردکانی افزود: ماده 29 قانون جرایم رانندگی مصوب سال 89، تکلیف را مشخص و نقل و انتقال خودرو را به عهده دفاتر اسناد رسمی گذاشته است.

 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: آئین نامه اجرایی این قانون نیز توسط دولت تدوین و هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی قرار دارد.

 

به گفته دشتی اردکانی،کد رهگیری خودرو مانند کد رهگیری معاملات املاک در بنگاه هاست و همچنان سند عادی محسوب می‌شود.رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تأکید کرد:کسانی که قصد تعویض پلاک یا خرید و فروش خودرویی را دارند، برای رسمیت بخشیدن به مالکیت خود باید عملیات نقل و انتقال را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند.

 

دشتی اردکانی ادامه داد: در قانون، سند عادی از سند رسمی تمییز داده شده و قانون تکلیف همه دستگاه‌ها را در برابر سند رسمی مشخص کرده است.

 

وی تأکید کرد: تصمیمی که یک صنف می‌گیرد، نافی قانون نیست و معاملات خودرو برای رسمیت یافتن، باید همچنان در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه به تنظیم اسناد عادی در معاملات املاک در بنگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همان گونه که دستگاه قضایی اعلام کرده، بیشتر پرونده‌های مربوط به دعاوی املاک در محاکم قضایی، ناشی از تنظیم سند عادی و قولنامه‌ها در بنگاه‌های معاملات املاک است.

 

به گفته دشتی اردکانی در قانون ثبت و قانون مدنی، تعریف سند رسمی مشخص شده و مفاد اسناد رسمی بدون مراجعه به محاکم قضایی لازم الاجراست.

 

بر اساس این گزارش، اتحادیه کشوری صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو هفته گذشته از اجرای طرحی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تحت عنوان اعطای کد رهگیری در معاملات خودرو مبنی بر جلوگیری از تنظیم اسناد عادی و قولنامه‌ها در این حوزه خبر داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.